7.3 C
加拿大溫哥華
04/29/2024
溫哥華真佛報
盧師尊開示 蓮生法王

修無漏法者要相應本尊並受三灌

  I would like to go back to Seattle on May 26, because the temperature is high in Taiwan. It is very hot. I miss my daughter, son , grandson and granddaughter. In Taiwan, I miss Seattle, because there are beautiful lakes , trees, mountains and so many students (disciples). But when I am in Seattle, I miss Taiwan. In the Taiwan Temple, there are so many students (disciples). So many student (disciples)who are from other countries such as Indonesia, Singapore, Malaysia, Hong Kong, come to the Taiwan Temple. It has fire offering every Saturday at 3 o’clock. In here, I am very very happy. In Taiwan, the temperature is high and hot in summer. I am scared, so I will go back to Seattle on May 27. Thank you. Thanks to all students(disciples) who are from other countries. Thank you for coming to Taiwan Temple. Thank you.
  今天,我們談蓮華生大士,我剛剛將蓮華生大士的名字唸得很長,其實沒有那麼長,「別炸。貝瑪」或者是「貝瑪桑巴瓦」都是祂的名字。而「咕嚕仁波切」是藏地所有的喇嘛所稱呼蓮華生大士的,也就是「上師活佛」的意思,只要談到「咕嚕仁波切」,指的就是蓮華生大士。「依喜措嘉」和「曼達拉娃」是蓮華生大士兩個最主要的道伴,就是祂的伴侶。依喜措嘉原是赤松德真王的妃子,赤松德真王將自己的妃子給蓮華生大士當侍者。另外,祂自己娶了沙瓦國(Zahor)的公主曼達拉娃。蓮華生大士的大老婆叫作「持光明」。祂有幾個老婆,我是不知道。蓮華生大士是一位非常傳奇的人物,所有藏密密教的修行者都知道,祂是釋迦牟尼佛、阿彌陀佛、觀世音菩薩三身──身、口、意的合一和化現。
  祂沒有經過父母,祂沒有父親也沒有母親,在達拉郭嘯海的蓮花上面出生的。所以祂的傳奇非常特別。沒有父親母親,這在很多的宗教裡面幾乎是沒有的,耶穌也沒有。耶穌是瑪麗亞生的,父親叫作約瑟,是個木匠,那時候,約瑟跟瑪麗亞離開自己住的地方,要回去辦身分證,得回到原來的戶籍地,經過伯利恆的時候,耶穌出生。其實,約瑟也不是耶穌的父親,因為他們沒有結婚,只是朋友。瑪麗亞是聖靈懷胎。但是,至少耶穌出生是經過有母親的懷胎。而蓮華生大士不一樣,祂甚麼經過都沒有,就在達拉郭嘯湖,他們稱為海,祂就在那裡蓮花化生的,所以叫蓮華生大士,外號叫作「海生金剛」。祂到底是甚麼時候出生的,也沒有歷史上的考證。祂出生的時候很早,在佛陀過世八年以後,蓮華生大士就出生,然後修行成佛,被稱為「烏迪雅納」第二佛,就是「烏金」第二佛。

相關文章

法王蓮生活佛最新法會信息

tbnews7

法王蓮生活佛最新法會信息

tbnews7

法王蓮生活佛最新法會信息

tbnews7

Leave a Comment

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More